Τρίτη 31 Μαρτίου 2020


Προτεινόμενες δραστηριότητες εβδομάδας (30/03 - 05/04/20)

Παρά τον καθολικό εγκλεισμό που βιώνουμε, θεωρούμε ότι οι μικροί μαθητές του νηπιαγωγείου του Πλατανιά «ευνοούνται» λόγω του ότι οι περισσότεροι μένουν σε σπίτια με αυλές ή κοντά σε πλούσια φυσικά τοπία. Έτσι η αλληλεπίδρασή τους με τη φύση είναι συνεχής, κάτι πολύ ωφέλιμο για την ανάπτυξη -σωματική και συναισθηματική- και την υγεία τους. Με αυτό το δεδομένο και επιχειρώντας μία όσο το δυνατόν βιωματική μάθηση, αυτή την πρώτη εβδομάδα θα σας παρουσιάσουμε προτάσεις σχετικά με το θέμα «Λουλούδια». Οι δραστηριότητες που σας προτείνουμε είναι αρκετές. Εσείς θα διαλέξετε ποιες σας ενδιαφέρουν περισσότερο για να τις κάνετε με τα παιδάκια σας.  Αναμένουμε φωτογραφίες από όσα θα κάνετε με ανυπομονησία! (Σημαντική επισήμανση : Δεν θέλουμε να φαίνονται τα πρόσωπα των παιδιών στις φωτογραφίες.)

ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ

Μέσα από εικόνες που θα βρείτε στο ίντερνετ ή σε βιβλία που ενδεχομένως έχετε…
·         Βλέπετε  τον κύκλο ζωής των λουλουδιών και τα στάδια ανάπτυξής τους.
·         Παρατηρείτε τα μέρη από τα οποία αποτελούνται τα λουλούδια (ρίζες, βλαστός, φύλλα, άνθη, πέταλα, στήμονες, γύρη), τον τρόπο αναπαραγωγής τους και τους παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξή τους.
·         Γνωρίζετε τα είδη των λουλουδιών π.χ. αγριολούλουδα, λουλούδια εσωτερικού και εξωτερικού χώρου και αναφέρετε τις ονομασίες μερικών απ’ αυτών π.χ. παπαρούνα, μαργαρίτα, τριαντάφυλλο κ.ά.).

Γλώσσα

·               Προτρέπετε τα παιδιά να βρουν ονόματα ανθρώπων που προέρχονται από ονόματα λουλουδιών π.χ. (Βιολέτα, Δάφνη, Γαριφαλιά κ.ά.).
·               Μαθαίνετε παροιμίες με θέμα τα λουλούδια π.χ. (από ρόδο βγαίνει αγκάθι και από αγκάθι βγαίνει ρόδο).
·               Δημιουργείτε μια λίστα με ονόματα λουλουδιών που γνωρίζουμε.
·               Γράφετε τη φωνούλα «Λ,λ» και λέτε λέξεις που ξεκινάνε από λ, όπως πχ. «λουλούδια».
·               Φτιάχνετε με το σώμα σας την φωνούλα Λ.
·               Ακούτε από το youtube το τραγούδι «ένα γράμμα μια ιστορία, το Λ» και στη συνέχεια προσπαθείτε να θυμηθείτε ποιες λέξεις από λ ακούσατε (Σας επισυνάπτουμε το link).


Μαθηματικά…

·         Σε χαρτί γράφετε έναν αριθμό και λέτε στα παιδιά να ζωγραφίζουν τόσα πέταλα σε κάθε λουλούδι όσα τους λέει ο αριθμός.
·         Κόψτε λουλούδια από τον κήπο και βάλτε τα στη σειρά από το μικρότερο προς το μεγαλύτερο και αντίστροφα.

Εικαστικά:
·       Κατασκευή «Λουλούδι» (Σας επισυνάπτουμε παραδείγματα)
Με υλικά που έχετε σπίτι σας (γλωσσοπίεστρα, κουταλάκια πλαστικά, χαρτόνια, χρώματα, ψαλίδια, κόλλες) φτιάχνετε ένα λουλούδι!
·         Τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα λουλούδι ή δύο ή τρία ή ακόμα και ένα λιβάδι από λουλούδια! Δεν ξεχνάτε να μας στείλετε σε φωτογραφία την όμορφη ζωγραφιά!


Μουσική:
·               Ακούτε από το ίντερνετ το τραγούδι «Λουλουδόκοσμος», από την παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου (Σας επισυνάπτουμε το link).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου